Cases
Sammenligning mellem 2 afstemninger
Gladsaxe Kommune Kommunikation
Gladsaxe Kommune har brugt SMSAfstemning.dk til et arrangement til nye førstegangsvælgere i forbindelse med kommunalvalget 2013. Deres opsætning var således to afstemninger med mulighed for at sammenligne med resultatet fra sidste kommunalvalg i 2009 og sammenligning mellem de to afstemninger der foregik i løbet af aftenen.
Derudover har vi hjulpet dem med at anonymisere stemmeafgivernes telefonnumre.
Tak fordi din store hjælp med at digitalisere vores fest for førstegangsvælgere, og ikke mindst at du gad sidde oppe hele natten for at få alle vores ekstra ønsker til at fungere. Resultatet var super tilfredsstillende og fik ros fra alle sider.
Ulla Baden,
kommunikationschef, Gladsaxe Kommune
Idéindsamling via SMS
StudenterVæksthuset Aarhus, Aarhus Universitet
Vi har hjulpet Studentervæksthus Aarhus med at indsamle idéer til Northside festival 2013 via SMS. Vi udviklede derfor et specielt display af de indkomne idéer så gæster på Northside havde mulighed for at se hvad andre deltagere havde skrevet.
Efterfølgende hjalp vi med at segmentere gæsterne som sendte forslag ind. Det gjorde vi ved hjælp af vores specialværktøj iFeedback. IFeedback er et white-label markeds analyse værktøj der fungerer som en platform hvor virksomheder kan stille spørgsmål og analysere på dette.
Helt specifikt, ville Studentervæksthus Aarhus gerne vide, hvilke gæster der var interessante emner til et forløb i studentervæksthuset.
Tak for et godt samarbejde. Du er meget professionel og imødekommende, og det har været en fornøjelse at køre denne proces sammen med dig. Vi glæder os til at samarbejde med dig igen – og vi anbefaler dig naturligvis til vores venner
Signe Schou,
CEI, Aarhus Universitet
AU CEI er et videncenter med en servicefunktion overfor alle universitetets faglige miljøer. Centerets funktion er at danne bro mellem den teoretiske forskning og dens anvendelse i samfundet.
Special-udviklet værktøj til foredrag
Munus.dk
For Munus.dk har vi lavet et indberetningsværktøj til deres fart-læsningskursus. Munus.dk's udfordring bestod i at de skulle lave en optælling af antallet af deltagere i forskellige kateogier, og når deltager antallet blev større end 30 begyndte det med at knibe med at få talt antallet af mennesker og samtidigt bevare overblikket.
Derudover fortatle Munus.dk at deltagerne i nogle tilfælde syntes det var pinligt at række hånden op når man var i en af de langsomme grupper af læsere
Vi udarbejde en prototype i fællesskab hvor vi gav deltagerne mulighed for at gøre brug af deres mobiltelefon som indberetnings redskab. Ved at gøre brug af mobiltelefonen opnåede deltagerne også en form for anonymitet når det kom til at fortælle hvor godt de "præsterede"